- ANA SAYFA
- Sürekli İyileştirme Örnekleri
Gösterim: 19
Sürekli İyileştirme Örnekleri
|
Ölçüt |
Planlama (P) |
Uygulama (U) |
Kontrol (K) |
Önlem Alma (Ö) |
Kanıt |
|
1.1. Öğrenciler |
Öğrenci niteliğinin her eğitim-öğretim yılının başında izlenmesi Kalite ve Akreditasyon Komisyonu (KAK) tarafından planlanmıştır. |
Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (ÖDK) yeni kayıt yaptıran öğrencilerin istatistiklerini inceler. |
Eğitim-Öğretim Komisyonu (EÖK) ÖDK'ndan gelen değerlendirmelere ilişkin öneri niteliğinde karar alır. |
Bölüm Kurulu (BK) EÖK önerileine istiaden iyileştirme ve önleme adımları atar. |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 1 |
|
1.2. Yatay ve Dikey Geçişle Öğrenci Kabululu ile Çift Anadal ve Yandal Uygulamaları |
Mevzuatlara uygun kontenjanlar her dönem başında ilan edilmektedir. |
Muafiyet ve İntibak Komisyonu (MİK) başvuruları şeffaf bir şekilde değerlendirmektedir. |
ÖDK ilgili istatistikleri ve ilgili öğrencilerin geri bildirimlerini inceler ve raporlar. |
EÖK ve BK söz konusu uygulamalar için politikalar belirleyip uygular. (Örnek: Tanıtım Etkinliği) |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 1 |
|
1.3. Uluslararası ve Ulusal Öğrenci Değişimini Teşvik Edecek Çalışmalar |
Erasmus Koordinatörlüğü mevzuatlara uygun şekilde kontenjanları ilan eder. |
Erasmus Koordinatörlüğü tüm başvuru ve yerleştirme süreçlerini şeffaf şekilde duyurarak uygular. |
ÖDK ilgili istatistikleri ve ilgili öğrencilerin geri bildirimlerini inceler ve raporlar. |
EÖK ve BK söz konusu uygulamalar için politikalar belirleyip uygular. (Örnek: Tanıtım Etkinliği) |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 1 |
|
1.4. Akademik Danışmanlık Hizmeti (Kayıt Danışmanlığı) |
Danışmanlık atamaları, görev tanımları, iş akışları ve görüşme saatleri sistematik olarak planlanmıştır. |
Danışmanlar öğrenci taleplerini sistematik olarak yerine getirir ve durumu raporlar. |
Bölüm Başkanlığı (BB) ilgili raporlara istinaden Dekanlığa ders kayıtlarıyla ilgili geri bildirimlerde bulunur. |
Akademik danışmanlıkl yüklerine göre araştırma görevlisi kadro talebi yapılabilir. |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 1 |
|
1.5. Kariyer Danışmanlığı Hizmeti |
Bölümde kariyer danışmanları görevlendirilmiştir. Ayrıca KAGEM aracılığıyla kariyer geliştirme süreçleri yürütülmektedir. |
Kariyer danışmanları bireysel danışmanlıkları sürdürür ve değerlendirme raporları alınır. |
EÖK ilgili istatistikleri ve ilgili öğrencilerin geri bildirimlerini inceler ve raporlar. |
EÖK raporlarına göre belirlenen hususlar bölümün diğer süreçlerindeki kararlarda değerlendirilir. |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 1 |
|
1.6. Öğrenci Ders Başarılarının Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi |
Yasal yönetmeliklere uygun olarak ölçme ve değerlendirme esasları belirlenmiştir. |
İlgili yasal çerçevede sınavlar ve notlandırmalar gerçekleştirilmektedir. |
Sınav sonuçları ve memnuniyet denetimi OBS üzerinden sistematik olarak izlenmektedir. Burada öğrencilerin de kendi kontrol mekanizmaları ile itiraz hakları bulunmaktadır. |
Yasal yönetmelikler ve memnuniyet düzeyleri çerçevesinde sistem sürekli olarak geliştirilmektedir. |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 1 |
|
1.7. Mezuniyet için Lisans Programının Gerektirdiği Tüm Koşulları Yerine Getirdiğini Tespit Eden bir Sistem Kurulmalı ve İşletilmelidir. |
Yasal yönetmeliklere uygun olarak mezuniyet için gereken koşullar tanımlanmış ve bilgilendirme mekanizmaları kurulmuştur. |
Mezuniyet ve Not Tetkik Komisyonu (MNTK) mezuniyet değerlendirmelerini yapar. |
BB MNKT değerlendirmelerini inceleyerek Dekanlığa sunar. |
Mezun memnuniyet anketleri ÖDK tarafından değerlendirilir ve bunlara ilişkin politikalar ile yeni kararlar alınır. |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 1 |
|
2. Programın Eğitim Amaçları (PEA) |
KAK tarafından PEA belirlenmiş, güncelleme çalışmalarında paydaş görüşlerine başvurulmuştur. Güncellenen PEA paydaşlara duyurulmuştur. PEA gerçekleşme düzeyini ölçen sistem kurulmuş ve işletilmiştir. |
PEA'na uygun Program Öğretim Planın (PÖP) ile eğitim-öğretim devam ettirilmektedir. Program Öğrenme Çıktıları (PÖÇ) PEA'na ulaşmada hizmet etmektedir. |
PEA'na hangi ölçüde ulaşılıp ulaşılmadığına dair iki farklı sistem ÖDK tarafından yürütülmekte ve sonuçları EÖK'a aktarılmaktadır. |
EÖK ve BK söz konusu uygulamalar için politikalar belirleyip uygular. (Örnek: Müfredat Güncellenmesi) |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 2 |
|
3. Program Öğrenme Çıktıları (PÖÇ) |
KAK tarafından PÖÇ belirlenmiş, güncelleme çalışmalarında paydaş görüşlerine başvurulmuştur. Güncellenen PÖÇ paydaşlara duyurulmuştur. PÖÇ gerçekleşme düzeyini ölçen sistem kurulmuş ve işletilmiştir. |
Program Öğrenme Çıktıları (PÖÇ) PEA'na ulaşmada hizmet etmektedir. Derslerin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) da PÖÇ için önem arz etmektedir. |
PÖÇ'na hangi ölçüde ulaşılıp ulaşılmadığına dair iki farklı sistem ÖDK tarafından yürütülmekte ve sonuçları EÖK'a aktarılmaktadır. |
EÖK ve BK söz konusu uygulamalar için politikalar belirleyip uygular. (Örnek: Müfredat Güncellenmesi) |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 3 |
|
4. Program Öğretim Planı |
PEA'nı destekleyecek öğretim planı sınıflandırılmış ve yapılandırılmıştır. |
Öğretim planında farklı öğrenme ve ölçme yöntemlerine de yer verilmektedir. Bilgi, beceri ve yetkinlik dengesi PÖP içerisinde gözetilmektedir. |
ÖDK PÖP ile ilgili öğrencilerin ve mezunların geri bildirimlerini inceler ve raporlar. PEA ve PÖÇ erişim düzeylerini inceler. |
EÖK ve BK, ÖDK raporlarına istinaden PÖP üzerinde yapılacak güncellemelere karar verir. |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 4 |
|
5. Öğretim Kadrosu |
Öğretim kadrosunun yeterlilikleri tanımlanarak, kadro sayısı, dağılımı ve görev tanımları sistematik şekilde yapılmış ve gelişim alanları belirlenmiştir. Performans değerlendirme sistemi kurumsal düzeyde yapılandırılmıştır. |
Programın yürütülmesinde uzmanlık alanları dikkate alınarak görev paylaşımı yapılmaktadır. Öğretim üyeleri danışmanlık, araştırma ve öğretim faaliyetlerini aktif bir şekilde yürütmekte olup akademik üretimlerine de devam etmektedir. |
Öğretim üyelerinin ders yükleri, akademik yayınları ve performansları ilgili yasal yönetmelikler çerçevesinde izlenmektedir. |
BK kararı ile eksik görülen ve yükselme gerektiren kadrolara ilişkin talepler yapılmaktadır. Eksiklik olan noktalarda farklı birimlerden öğretim elemanları sağlanmaktadır. |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 5 |
|
6. Altyapı |
Kapasite ve alan planlaması Rektörlük tarafından program ihtiyacına göre yapılmıştır. |
Sınıflar ve her türlü altyapı aktif olarak kullanılmakta ve öğrencilerin erişimi kolaylaştırılmaktadır. |
Öğrencilerin memnuniyet düzeyleri takip edilmekte ve sonuçlar ilgili birimlere bildirilmektedir. |
Geri bildirimlere dayalı olarak talepler oluşturulmakta ve ilgililerine iletilmektedir. |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 6 |
|
7.Kurumsal Destek ve Finansal Kaynaklar |
Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliğine göre süreçler yürütülmektedir. |
BAP ve TÜBİTAK ile ekstra kaynaklar oluşturlmakta ve bakım onarım hizmetleri için sistem uygulanmaktadır. |
Rektörlük tarafından UBYS sistemi üzerindeki destek ve servis işlemleri düzenli olarak izlenmektedir. |
Geri bildirimlere dayalı olarak talepler oluşturulmakta ve ilgililerine iletilmektedir. |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 7 |
|
8. Kurumsal Yapı ve Karar Alma Süreçleri |
Organizasyon yapıları, görev tanımları ve iş akışları belirlenmiştir. |
Süreçler sistematik toplantılar ve komisyon kararları ile yürütülmektedir. |
Birbirinin üstü olan ve kontrol içeren mekanizmalar sayesinde sürekli kontrol sağlanmaktadır. |
Geri bildirimlere dayalı olarak talepler oluşturulmakta ve ilgililerine iletilmektedir. |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 8 |
|
9. Uzaktan Öğretim Hizmetleri |
Uzaktan eğitim sistemi pandemi ve deprem sonrası öğrencilerin sağlıklı bir şekilde eğitim almalarının sürekliliğini sağlamak ve senkron-asenkron bir şekilde eğitim alması yönünde planlanmıştır. |
Teknolojik altyapı gerektiğinde aktif kullanılmakta, öğrencilerin erişimi sağlanmaktadır. |
Rektörlük BİDB tarafından gerekli kontroller sağlanmaktadır. |
Geri bildirimlere dayalı olarak talepler oluşturulmakta ve ilgililerine iletilmektedir. |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 9 |
|
10. Programa Özgü Ölçütler |
KAK tarafından PÖÖ belirlenmiş, güncelleme çalışmalarında paydaş görüşlerine başvurulmuştur. Güncellenen PÖÖ paydaşlara duyurulmuştur. PÖÖ gerçekleşme düzeyini ölçen sistem kurulmuş ve işletilmiştir. |
Programa Özgü Ölçütler (PÖÖ) PEA'na ulaşmada hizmet etmektedir. Ayrıca bölümün diğer bölümlerden farklı olduğu noktalara işaret etmektedir. Derslerin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) da PÖÇ için önem arz etmektedir. |
PÖÖ'e hangi ölçüde ulaşılıp ulaşılmadığına dair iki farklı sistem ÖDK tarafından yürütülmekte ve sonuçları EÖK'a aktarılmaktadır. |
EÖK ve BK söz konusu uygulamalar için politikalar belirleyip uygular. (Örnek: Müfredat Güncellenmesi) |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 10 |
|
11. Sürekli İyileştirme |
Bölümün yol haritası ve PUKÖ döngüleri tanımlanmıştır. |
KAK tarafından paydaş görüşleri de alınarak sürekli iyileştirme süreçleri yürütülmektedir. |
ÖDK tüm süreçlerin değerlendirme raporlarını oluşturmaktadır. |
EÖK ve BK söz konusu uygulamalar için politikalar belirleyip uygular. |
2025 STAR ÖDR Ölçüt 11 |