Gösterim: 19

Sürekli İyileştirme Örnekleri

Ölçüt

Planlama (P)

Uygulama (U)

Kontrol (K)

Önlem Alma (Ö)

Kanıt

1.1. Öğrenciler

Öğrenci niteliğinin her eğitim-öğretim yılının başında izlenmesi Kalite ve Akreditasyon Komisyonu (KAK) tarafından planlanmıştır.

Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (ÖDK) yeni kayıt yaptıran öğrencilerin istatistiklerini inceler.

Eğitim-Öğretim Komisyonu (EÖK) ÖDK'ndan gelen değerlendirmelere ilişkin öneri niteliğinde karar alır.

Bölüm Kurulu (BK) EÖK önerileine istiaden iyileştirme ve önleme adımları atar.

2025 STAR ÖDR Ölçüt 1

1.2. Yatay ve Dikey Geçişle Öğrenci Kabululu ile Çift Anadal ve Yandal Uygulamaları

Mevzuatlara uygun kontenjanlar her dönem başında ilan edilmektedir.

Muafiyet ve İntibak Komisyonu (MİK) başvuruları şeffaf bir şekilde değerlendirmektedir.

ÖDK ilgili istatistikleri ve ilgili öğrencilerin geri bildirimlerini inceler ve raporlar.

EÖK ve BK söz konusu uygulamalar için politikalar belirleyip uygular. (Örnek: Tanıtım Etkinliği)

2025 STAR ÖDR Ölçüt 1

1.3. Uluslararası ve Ulusal Öğrenci Değişimini Teşvik Edecek Çalışmalar

Erasmus Koordinatörlüğü mevzuatlara uygun şekilde kontenjanları ilan eder.

Erasmus Koordinatörlüğü tüm başvuru ve yerleştirme süreçlerini şeffaf şekilde duyurarak uygular.

ÖDK ilgili istatistikleri ve ilgili öğrencilerin geri bildirimlerini inceler ve raporlar.

EÖK ve BK söz konusu uygulamalar için politikalar belirleyip uygular. (Örnek: Tanıtım Etkinliği)

2025 STAR ÖDR Ölçüt 1

1.4. Akademik Danışmanlık Hizmeti (Kayıt Danışmanlığı)

Danışmanlık atamaları, görev tanımları, iş akışları ve görüşme saatleri sistematik olarak planlanmıştır.

Danışmanlar öğrenci taleplerini sistematik olarak yerine getirir ve durumu raporlar.

Bölüm Başkanlığı (BB) ilgili raporlara istinaden Dekanlığa ders kayıtlarıyla ilgili geri bildirimlerde bulunur.

Akademik danışmanlıkl yüklerine göre araştırma görevlisi kadro talebi yapılabilir.

2025 STAR ÖDR Ölçüt 1

1.5. Kariyer Danışmanlığı Hizmeti

Bölümde kariyer danışmanları görevlendirilmiştir. Ayrıca KAGEM aracılığıyla kariyer geliştirme süreçleri yürütülmektedir.

Kariyer danışmanları bireysel danışmanlıkları sürdürür ve değerlendirme raporları alınır.

EÖK ilgili istatistikleri ve ilgili öğrencilerin geri bildirimlerini inceler ve raporlar.

EÖK raporlarına göre belirlenen hususlar bölümün diğer süreçlerindeki kararlarda değerlendirilir.

2025 STAR ÖDR Ölçüt 1

1.6. Öğrenci Ders Başarılarının Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi

Yasal yönetmeliklere uygun olarak ölçme ve değerlendirme esasları belirlenmiştir.

İlgili yasal çerçevede sınavlar ve notlandırmalar gerçekleştirilmektedir.

Sınav sonuçları ve memnuniyet  denetimi OBS üzerinden sistematik olarak izlenmektedir. Burada öğrencilerin de kendi kontrol mekanizmaları ile itiraz hakları bulunmaktadır.

Yasal yönetmelikler ve memnuniyet düzeyleri çerçevesinde sistem sürekli olarak geliştirilmektedir.

2025 STAR ÖDR Ölçüt 1

1.7. Mezuniyet için Lisans Programının Gerektirdiği Tüm Koşulları Yerine Getirdiğini Tespit Eden bir Sistem Kurulmalı ve İşletilmelidir.

Yasal yönetmeliklere uygun olarak mezuniyet için gereken koşullar tanımlanmış ve bilgilendirme mekanizmaları kurulmuştur.

Mezuniyet ve Not Tetkik Komisyonu (MNTK) mezuniyet değerlendirmelerini yapar.

BB MNKT değerlendirmelerini inceleyerek Dekanlığa sunar.

Mezun memnuniyet anketleri ÖDK tarafından değerlendirilir ve bunlara ilişkin politikalar ile yeni kararlar alınır.

2025 STAR ÖDR Ölçüt 1

2. Programın Eğitim Amaçları (PEA)

KAK tarafından PEA belirlenmiş, güncelleme çalışmalarında paydaş görüşlerine başvurulmuştur. Güncellenen PEA paydaşlara duyurulmuştur. PEA gerçekleşme düzeyini ölçen sistem kurulmuş ve işletilmiştir.

PEA'na uygun Program Öğretim Planın (PÖP) ile eğitim-öğretim devam ettirilmektedir. Program Öğrenme Çıktıları (PÖÇ) PEA'na ulaşmada hizmet etmektedir.

PEA'na hangi ölçüde ulaşılıp ulaşılmadığına dair iki farklı sistem ÖDK tarafından yürütülmekte ve sonuçları EÖK'a aktarılmaktadır.

EÖK ve BK söz konusu uygulamalar için politikalar belirleyip uygular. (Örnek: Müfredat Güncellenmesi)

2025 STAR ÖDR Ölçüt 2

3. Program Öğrenme Çıktıları (PÖÇ)

KAK tarafından PÖÇ belirlenmiş, güncelleme çalışmalarında paydaş görüşlerine başvurulmuştur. Güncellenen PÖÇ paydaşlara duyurulmuştur. PÖÇ gerçekleşme düzeyini ölçen sistem kurulmuş ve işletilmiştir.

Program Öğrenme Çıktıları (PÖÇ) PEA'na ulaşmada hizmet etmektedir. Derslerin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) da PÖÇ için önem arz etmektedir.

PÖÇ'na hangi ölçüde ulaşılıp ulaşılmadığına dair iki farklı sistem ÖDK tarafından yürütülmekte ve sonuçları EÖK'a aktarılmaktadır.

EÖK ve BK söz konusu uygulamalar için politikalar belirleyip uygular. (Örnek: Müfredat Güncellenmesi)

2025 STAR ÖDR Ölçüt 3

4. Program Öğretim Planı

PEA'nı destekleyecek öğretim planı sınıflandırılmış ve yapılandırılmıştır.

Öğretim planında farklı öğrenme ve ölçme yöntemlerine de yer verilmektedir. Bilgi, beceri ve yetkinlik dengesi PÖP içerisinde gözetilmektedir.

ÖDK PÖP ile ilgili  öğrencilerin ve mezunların geri bildirimlerini inceler ve raporlar. PEA ve PÖÇ erişim düzeylerini inceler.

EÖK ve BK, ÖDK raporlarına istinaden PÖP üzerinde yapılacak güncellemelere karar verir.

2025 STAR ÖDR Ölçüt 4

5. Öğretim Kadrosu

Öğretim kadrosunun yeterlilikleri tanımlanarak, kadro sayısı, dağılımı ve görev tanımları sistematik şekilde yapılmış ve gelişim alanları belirlenmiştir. Performans değerlendirme sistemi kurumsal düzeyde yapılandırılmıştır.

Programın yürütülmesinde uzmanlık alanları dikkate alınarak görev paylaşımı yapılmaktadır. Öğretim üyeleri danışmanlık, araştırma ve öğretim faaliyetlerini aktif bir şekilde yürütmekte olup akademik üretimlerine de devam etmektedir.

Öğretim üyelerinin ders yükleri, akademik yayınları ve performansları ilgili yasal yönetmelikler çerçevesinde izlenmektedir.

BK kararı ile eksik görülen ve yükselme gerektiren kadrolara ilişkin talepler yapılmaktadır. Eksiklik olan noktalarda farklı birimlerden öğretim elemanları sağlanmaktadır.

2025 STAR ÖDR Ölçüt 5

6. Altyapı

Kapasite ve alan planlaması Rektörlük tarafından program ihtiyacına göre yapılmıştır.

Sınıflar ve her türlü altyapı aktif olarak kullanılmakta ve öğrencilerin erişimi kolaylaştırılmaktadır.

Öğrencilerin memnuniyet düzeyleri takip edilmekte ve sonuçlar ilgili birimlere bildirilmektedir.

Geri bildirimlere dayalı olarak talepler oluşturulmakta ve ilgililerine iletilmektedir.

2025 STAR ÖDR Ölçüt 6

7.Kurumsal Destek ve Finansal Kaynaklar

Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliğine göre süreçler yürütülmektedir.

BAP ve TÜBİTAK ile ekstra kaynaklar oluşturlmakta ve bakım onarım hizmetleri için sistem uygulanmaktadır.

Rektörlük tarafından UBYS sistemi üzerindeki destek ve servis işlemleri düzenli olarak izlenmektedir.

Geri bildirimlere dayalı olarak talepler oluşturulmakta ve ilgililerine iletilmektedir.

2025 STAR ÖDR Ölçüt 7

8. Kurumsal Yapı ve Karar Alma Süreçleri

Organizasyon yapıları, görev tanımları ve iş akışları belirlenmiştir.

Süreçler sistematik toplantılar ve komisyon kararları ile yürütülmektedir.

Birbirinin üstü olan ve kontrol içeren mekanizmalar sayesinde sürekli kontrol sağlanmaktadır.

Geri bildirimlere dayalı olarak talepler oluşturulmakta ve ilgililerine iletilmektedir.

2025 STAR ÖDR Ölçüt 8

9. Uzaktan Öğretim Hizmetleri

Uzaktan eğitim sistemi pandemi ve deprem sonrası öğrencilerin sağlıklı bir şekilde eğitim almalarının sürekliliğini sağlamak ve senkron-asenkron bir şekilde eğitim alması yönünde planlanmıştır.

Teknolojik altyapı gerektiğinde aktif kullanılmakta, öğrencilerin erişimi sağlanmaktadır.

Rektörlük BİDB tarafından gerekli kontroller sağlanmaktadır.

Geri bildirimlere dayalı olarak talepler oluşturulmakta ve ilgililerine iletilmektedir.

2025 STAR ÖDR Ölçüt 9

10. Programa Özgü Ölçütler

KAK tarafından PÖÖ belirlenmiş, güncelleme çalışmalarında paydaş görüşlerine başvurulmuştur. Güncellenen PÖÖ paydaşlara duyurulmuştur. PÖÖ gerçekleşme düzeyini ölçen sistem kurulmuş ve işletilmiştir.

Programa Özgü Ölçütler (PÖÖ) PEA'na ulaşmada hizmet etmektedir. Ayrıca bölümün diğer bölümlerden farklı olduğu noktalara işaret etmektedir. Derslerin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) da PÖÇ için önem arz etmektedir.

PÖÖ'e hangi ölçüde ulaşılıp ulaşılmadığına dair iki farklı sistem ÖDK tarafından yürütülmekte ve sonuçları EÖK'a aktarılmaktadır.

EÖK ve BK söz konusu uygulamalar için politikalar belirleyip uygular. (Örnek: Müfredat Güncellenmesi)

2025 STAR ÖDR Ölçüt 10

11. Sürekli İyileştirme

Bölümün yol haritası ve PUKÖ döngüleri tanımlanmıştır.

KAK tarafından paydaş görüşleri de alınarak sürekli iyileştirme süreçleri yürütülmektedir.

ÖDK tüm süreçlerin değerlendirme raporlarını oluşturmaktadır.

EÖK ve BK söz konusu uygulamalar için politikalar belirleyip uygular.

2025 STAR ÖDR Ölçüt 11